Трилогія братів Леман

The Lehman Trilogy

Рік

2019

Виробник

Великобританія

Жанр

Вистава

У головних ролях

Саймон Расселл Біл, Бен Майлз, Адам Годлі

Режисер

Сем Мендес

Тривалість

188 хвилин

Вікове обмеження

16+

Мова

Англійська

Мова субтитрів

Українська

Лондонська прем'єра сучасної п'єси, присвяченої розквіту і краху фінансового гіганта «Леман Бразерс», насправді - сага, що охоплює майже всю американську історію останніх двох століть.

Цей сучасний варіант «Трилогії бажань» Драйзера поставив Сем Мендес (фільм "1917"), запросивши зіграти різні покоління родин грошових дільців усього трьох акторів: Саймона Рассела Біла, Адама Годлі і Бена Майлза.

Результат: п'ять номінацій на премію «Олів'є» 2019 року, включаючи «найкраща вистава», «найкращий режисер» і «найкращий актор» (тут до номінантів потрапили усі три виконавця головних ролей).

У 1844 році 23-річний Генрі Леман, син єврейського торговця худобою з Баварії, висадився на береги Сполучених Штатів з одним чемоданом у руках. Він оселився у маленькому містечку в штаті Алабама і відкрив магазинчик галантереї «Г. Леман ». Через кілька років до нього приєдналися брати - Еммануель і Мейер, і фірма стала називатися Lehman Brothers ... У історії світовій економіки ця назва назавжди увійшла після 2008 року, коли банкрутство компанії, яка коштувала на той час сотні мільярдів доларів, призвела до грандіозної кризи, що торкнулася усіх і всього.

Сем Мендес, визнаний по обидва боки Атлантики британський режисер, працював над виставою три роки: п'єса італійця Стефана Массіно адаптувалася не тільки вдумливим драматургом Беном Пауером, але і при живій участі всієї нечисленної трупи.

Актори були вибрані не випадково, і не випадково всі вони стали номінантами премії Олів'є за «Найкращу чоловічу роль». Саймон Расселл Біл, Адам Годлі і Бен Майлз - усього три актори (але яких!) виконують практично усі ролі: а це не тільки три брати-засновники, а й їхні нащадки, дружини, діти, ділові партнери, юні спекотні красуні та інші другорядні особи. Ця воістину віртуозна режисерська робота і досконалий акторський тріумф прекрасної трійки британських зірок заслужено викликав захоплення і критиків, і публіки.

Дизайнер Ес Девлін (ще одна номінантка на премію «Олів'є» за цю виставу) спорудила на сцені скляну коробку, яка обертається: немов зріз одного поверху нью-йоркського хмарочоса, обставлена лаконічно офісними меблями, - і додала масштабу за допомогою монохромних відеопроекцій на задник. Композитор Нік Пауелл посадив у глибині сцени піаніста-тапера для створення атмосфери. Художник з костюмів Катріна Ліндсі одягла головних героїв у суворі сюртуки-трійки середини XIX століття, які залишаються на них до кінця вистави. І ось готовий ідеальний нейтральний бекграунд для того, щоб продемонструвати театр у всій його силі.

За допомогою акторської майстерності (провідне тріо демонструє вищий пілотаж перевтілень і взаємодій один з одним) перед глядачем створюється епічна картина, яка розповідає не просто історію однієї родини емігрантів, а й історію становлення капіталістичного ладу найпотужнішою держави. Мурахи по шкірі біжать вже через п'ять хвилин вистави, коли граючи юного Генрі Лемана сивочолий Саймон Расселл Біл вимовляє свої перші репліки від третьої особи: «Він глибоко зітхнув, узяв свій чемодан і швидко пішов, незважаючи на те, що не знав, куди йти. Але, як і багато інших, він увійшов в чарівну музичну шкатулку під назвою Америка »...

Режисер, як і автор п'єси, залишають мораль за дужками своєї розповіді. Чи етичні вчинки братів, чи так приваблива «американська мрія», від чого доводиться відмовлятися, коли ти піднімаєшся на вершину фінансового успіху, у чому взагалі сенс ефімерного бізнесу, у якому «гроші роблять гроші» і нічого більше, - з усіма цими питаннями глядач залишиться після вистави наодинці. Як і з рідкісним відчуттям, що тільки що він бачив справжнє театральне диво.

Залиште свій відгук

Для того щоб залишити свій відгук, Вам необхідно зареєструватися або авторизуватися на сайті.

Відгуки користувачів
Василина Красовська25 Листопада 2020 в 15:46:27
Просто потрясающее выступление: замечательная игра актеров, сюжет и смысл повести, музыка. Наверное, лучшего мне не приходилось видеть - ни в фильме, ни в театре. Спасибо, "Синема-сити", за предоставление такой чудесной возможности - смотреть настоящее произведение искусства.